Marketing małej firmy – agencja czy freelancer?
Wielu właścicieli małych firm szuka rozwiązań marketingowych, które pomogą w rozwoju ich biznesu. Do tego celu konieczne jest jednak wybranie odpowiedniego specjalisty lub firmy.
Na tym etapie pojawia się zwykle pytanie: co wybrać? Freelancera czy agencję? W dzisiejszym artykule przygotowaliśmy małe zestawienie, które ułatwi Ci ten wybór.
Kryterium 1: Ceny (punkt dla freelancera)
Patrząc na ceny, freelancer wydaje się najlepszym wyborem, ponieważ pobiera znacznie mniej pieniędzy w porównaniu z agencją. Dzieje się tak dlatego, że freelancer posiada zwykle znacznie mniejsze koszty niż agencja, która musi utrzymać wiele etatów pracowników, biuro, kampanie reklamowe itp.
Kryterium 2: Czas (punkt dla freelancera)
Nie ulega wątpliwości, że freelancer szybciej zainicjuje Twój projekt. Prawdopodobnie też poświęci na niego więcej czasu i uwagi. Dla freelancera będziesz jednym z kilku klientów, natomiast dla agencji jednym z kilkudziesięciu lub nawet kilkuset. (więcej na ten temat: https://wojtekkonieczny.pl)
Kryterium 3: Dostępność (punkt dla freelancera)
Łatwy i szybki kontakt to jedno z ważniejszych kryteriów przy wyborze firmy do realizacji obsługi marketingowej. Pod tym względem znowu lepiej wypada freelancer. Współpracując z agencją najpewniej będziemy mieć jedynie kontakt z biurem obsługi klienta a nie osobą, która bezpośrednio wykonuje pracę przy naszym projekcie. Niektóre agencje mogą twierdzić, że są dostępne 24 godziny na dobę, ale rzeczywistość zwykle pokazuje coś innego.
Kryterium 4: Zespół (punkt dla agencji)
W profesjonalnych agencjach marketingowych pracuje zazwyczaj wielu specjalistów, którzy mają przydzielone różne zadania. Nie oznacza to jednak, że Ci wszyscy specjaliści będą spędzać czas nad Twoim projektem. Freelancer zwykle działa na własną rękę. Może jednak współpracować z innymi specjalistami na zasadzie B2B.
Kryterium 5: Narzędzia (punkt dla agencji)
Niektóre narzędzia marketingowe mogą wiązać się z poniesieniem dużych wydatków, z którymi lepiej poradzi sobie agencja. Jednak żadne narzędzia i najlepszy sprzęt nie wykonają pracy samodzielnie.
Kryterium 6: Jakość (punkt dla freelancera)
Ponieważ freelancerzy pracują indywidualnie, rzadko mogą pozwolić sobie na złą opinię pod swoim nazwiskiem. To mogłoby znacznie utrudnić ich karierę w przyszłości.
Wynik: 4-2 na korzyść freelancera.